רוטמן הביא את ההצעה החדשה לוועדה: "לא שורפים מדינה"

איתי גדסי No Comments on רוטמן הביא את ההצעה החדשה לוועדה: "לא שורפים מדינה"

לאחר שהתקבלו החלטות בקואליציה להעביר את השינוי בוועדה לבחירת שופטים לפני פסח במתכונת שונה מזו שהוצע בתחילה, יו"ר וועדת החוקה הביא את ההצעה החדשה לוועדה, ואמר לחברי האופוזיציה: "על הפער בין מה שיש במתווה הזה לבין מה שהייתם רוצים לא שורפים מדינה. מה שמטריד אתכם הוא לא ההסדר עצמו אלא לשרוף מדינה כי הפסדתם בבחירות"

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש סיכמו ראשי הקואליציה על ריכוך משמעותי ברפורמה במערכת המשפט. בין היתר סוכם על הצעה חדשה לשינוי הוועדה לבחירת שופטים, לפיה, הקואליציה תוכל למנות שני שופטים בבית המשפט העליון ובהמשך לבחון אפשרות ששופטים נוספים ייבחרו בהסכמה רחבה יותר.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הציג את ההצעה החדשה בוועדה בראשותו, ואמר לחברי האופוזיציה בוועדה: "על הפער בין מה שיש במתווה הזה לבין מה שהייתם רוצים לא שורפים מדינה. מה שמטריד אתכם הוא לא ההסדר עצמו אלא לשרוף מדינה כי הפסדתם בבחירות".

"תנו לעם להגיע לחגי ניסן ולחגים הלאומיים מאוחדים, אני מוכן לשבת כדי להגיע להסכמות על המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה רחבה. לעם בישראל מגיעה מערכת משפט שהצדק נמצא בה. ציון במשפט תיפדה אינו סתם משפט- חייבים להחזיר את הצדק למערכת המשפט" הוסיף רוטמן. "בחוק שאנחנו מביאים יש בשורה גם למצביעי הרוב, גם לרוב הגדול שמעוניין, כשבחודשיים האחרונים התברר שהמספרים של האנשים שמבינים שיש צורך בתקון ושינוי הולכים וגדלים, ויש קבוצה הולכת וקטנה חשובה ומשמעותית שלא מעוניינת בתיקון".

"אני רוצה לפנות לכולם כי האחריות שלנו כקואליציה וממשלה היא לכל עם ישראל ובלי להתבלבל בכלל, לקיום ההבטחות והערכים שבשמם שלחו אותנו לכאן. הצעת החוק שבפני הוועדה מראה בדיוק את זה. עמדנו על הערכים והעקרונות שבשמם נבחרנו, הבאנו תיקון משמעותי ויסודי לדרך העבודה והרכב הוועדה לבחירת שופטים. בהקשר הזה מה שהיה לא יהיה עוד- הרכב בימ"ש העליון יגוון, ההבטחות יקוימו ולעם תהיה סופסוף היכולת להשפיע על בחירת השופטים, מה שלא היה שנים רבות".

"לצד זה בהקשר הזה מה שעשינו אתמול וגם במהלך השבועות והחודשים האחרונים היה שוב ושוב להושיט יד לציבור הגדול שלא בחר בנו ואמרנו שיותר טוב שהרפורמה תבוא בהסכמה רחבה, שתהיה מאוזנת בדרך בה הדמוקרטיה הישראלית יודעת לאזן, ללא תנאים מוקדמים, בשיג ושיח ולצערנו היד המושטת לא פגשה יד אחות ונתקלנו שוב ושוב בהחרמה והדרה אבל מה שהיה היה. ההצעה הזאת וגם מה שהוצג ע"י ראשי הקואליציה, זו הושטת יד נוספת. יש מעכשיו למעלה מ-50 יום ולו רק מטעמי פגרה עד שהליכי החקיקה ימשיכו ואנחנו יכולים לנצלם לטובת הידברות. אנחנו יכולים לחזור מאוחדים אחרי הימים הלאומיים ואנחנו יכולים לחזור במריבה קשה מאוד שאין לה שום סיבה ובסיס כי ההצעה הזו נותנת מענה לעקרונות המוסכמים על כולם" אמר היו"ר.

"בכל המתווים עיקרון הווטו לשופטים ירד. ההצעה מקבעת עיקרון שהעם בוחר את השופטים ויחד עם זה נותנת מענה לחששות גם אם כתוצאה מתעמולה חסרת בסיס- לעיקרון הדמוקרטי שהעם בוחר את השופטים, שלא ייתכן שרשות תמנה את עצמה וכן מונעים השתלטות עוינת. כל מי שעיניו בראשו ויושר בלבבו יסתכל על ההצעה ויראה אותה מבעד למסך התבהלה שמפזרים בחודשים האחרונים כאילו הולכת להיות דיקטטורה, ויראה עקרון שמאוד מאוד מקובל בעולם".

"על הפער בין מה שיש במתווה הזה לבין מה שהייתם רוצים לא שורפים מדינה. אתם שורפים מדינה לשווא, מחרימים ממשלה נבחרת לשווא. מי שיראה אתכם יוצאים מפה בצעקות דיקטטורה יידע שלא מה שמטריד אתכם הוא ההסדר עצמו אלא לשרוף מדינה כי הפסדתם בבחירות. תנו לעם להגיע לחגי ניסן ולחגים הלאומיים מאוחדים, שישמעו קצת פחות פוליטיקה, הם יחגגו ואני מוכן לשבת כדי להגיע להסכמות על המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה רחבה. לעם בישראל מגיעה מערכת משפט שהצדק נמצא בה. ציון במשפט תיפדה אינו סתם משפט- חייבים להחזיר את הצדק למערכת המשפט" כך רוטמן בוועדה.



0 תגובות